dimarts, 30 de juny del 2009

CANVIEM EL NOM DE L'HORT



Els lectors del blog ja sabeu que fa una setmana vam publicar el nom de l'hort més votat pels alumnes . Avui, dia 30 de juny, el claustre de professors en la sessió de final de curs, ha considerat que resultava poc adequat utilitzar el nom del professor que dóna el nom a la nostra escola en el nom del nostre hortet. És, per això, que pensant en no ferir la sensibiltat d'altres persones o mostrar-nos poc respectuosos amb Don Isidoro Andrés, que a tants mestres de l'escola els ha donat classes de literatura, el claustre ha decidit que l'hort adopte el segon nom més votat. Així que, a partir d'ara, l'hort serà EL RACÓ DEL CARAGOL. És un nom molt bonic i que a tots ens agrada. Bon estiu a tots!!!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

per fi ja tenim nom per a l'hort. Ja tenim mes identitat. Bones Vacances!!

wil

UN BLOG VERDE ECOLOGICO ha dit...

Felicitacions,es un nom molt bonic.
Ara falta trobar el cragol i posar-li nom jaja.

Una Salutació i que disfruteu tots d’estes Vacacions.

www.unblog-verdeecologico.blogspot.com/

Unknown ha dit...

hola soc Pau de ·3º A : JO VAIG VOTAR EL NOM "LA SENIA"

Anònim ha dit...

Si se investiga un poco la vida de D. Isidoro Andrés Vilarroya, una de las cosas que se averiguará es que uno de sus valores mas resaltables era su sentido de la JUSTICIA, y esta última es la que creo que mas se hecha en falta en la decisión tomada por el claustro de profesores del colegio. Si se ha hecho una votación por los niños del colegio para elegir el nombre del huerto (en la entrada del blog del 28 de mayo de 2009 se expresa una gran emoción por ver el nombre que elegirán para el huerto los niños del colegio en votación.), se han hecho público los resultados de estas votaciones para todo el mundo (incluso los padres ya que los vimos expuestos el día de la reunión final de curso), y se ha publicado el ganador (el mas votado), ¿por qué ahora se toma la decisión de tirar todo esto por el suelo? ¿dónde esta la democracia? ¿para que sirve votar? ¿qué valores estamos enseñando a nuestros hijos?. No me sirve como excusa, y es mas, me parece una falta de respeto hacia el campo y sus trabajadores, el comentario de “en no ferir la sensibilitat o mostrar-nos poc respectuosos amb Don Isidoro Andrés” por darle su nombre a un huerto, ¿qué no es digno un huerto o trabajar en él?. Si es por lo de “tio”, indicaré que su uso era muy común en estas tierras valencianas (en La Barraca de D. Vicente Blasco Ibáñez, tenemos al tio Barret), y este apelativo no tiene ningún animo ofensivo, al contrario, tiene un significado de afecto y cariño. Por último reseñar que normalmente estos huertos estaban junto a barracas en Valencia, y junto a masets en Castellón, y en uno de estos masets (el de los Nebot en Benadresa), fue donde formalizo el noviazgo Don Isidoro Andrés con Doña Isabel Robres, la que seria posteriormente su mujer y madre de sus hijos.

Y por cierto, quiero dejar claro que “El racó del caragol” me parece un nombre igual de bonito y acertado, así como el resto de los nombres que participaron en el concurso, pero este escrito es un poco en defensa de una niña de siete años que no entiende por que “Hort del tio Isidoro” no es apto después de haber sido elegido por el resto de los niños.

Sin nada mas que decir, espero tomen en consideración esta modesta opinión en el próximo claustro de profesores, por el bien de nuestros hijos.

Un saludo

PADRES DE NATALIA

MAR CASTON ha dit...

Agraïsc molt l'explicació que han donat els pares de Natalia. M'agrada molt tenir uns arguments més sòlids per a defensar el nom que havíen triat els xiquets, especialment l'explicació de l'apel·latiu de "tio", que va ser la principal causa per la qual es va demanar el canvi del nom de l'hort.
I, també, per coses de la democràcia, en el claustre es va votar, i, no per unanimitat, es va decidir eliminar aquest nom per les consideracions exposades i per qüestions de respecte a la figura de Don Isidoro Andrés, que dóna nom a l'escola. En el claustre serà llegit aquest comentari, com a resposta a la seua decisió.

Gràcies per la vostra participació. Fins prompte!!!

MAR CASTON ha dit...

Avui hem llegit en el claustre l'escrit dels pares de Natalia. Els mestres han manifestat la certesa de la comunicació i han agraït la reflexió proposada. Deixem com a defenitiu el nom de l'hort del caragol per ser "neutral". Tindrem en compte tots els arguments que han sigut motiu de discusió en el blog, a fi de millorar les nostres actuacions.
Salutacions i gràcies per la vostra col·laboració.