dimarts, 7 d’agost del 2007

Crema solar biodegradable


En la classe tenim famílies molt viatgeres, una d'elles s'ha anat fins a Mèxic! Sergio i la seua família han estat de vacances en eixe país i també han estat molt atents a aspectes que ajuden a cuidar el planeta. L'altre dia van enviar un correu en el que explicaven el següent:

"Hemos estado en Méjico este verano y en los parques acuáticos naturales te cambiaban la crema protectora por una que fuera biodegradable. Somos miles de turistas desprendiendo cremas que son dañinas para la flora y la fauna marina y no seria mala idea que nos fuéramos acostumbrando a comprar crema solar biodegradable."
Mai m'havia passat pel cap que una crema solar puguera ser perjudicial per a les espècies marines. Sembla que són els filtres i olis que porten estes cremes els que poden disoldre's en l'aigua i perjudicar el medi ambient marí, sobre tot en les zones tropicals amb esculls coral·lins. En la informació consultada explica que l'impacte d'aquests filtres en les aigües del Mediterrani no és molt greu, a més la majoria de cremes actuals són resistents a l'aigua i no es disolen tan facilment.
De totes formes és una informació molt interessant per a que reflexionem sobre com els humans afectem al medi ambient de moltes maneres diferents i d'alguna tan "inofensiva" com protegir-se del sol. També serà una bona costum mirar en les etiquetes de les cremes si figura la paraula biodegradable (que vol dir que es pot descompondre amb agents biològics) i poder així contribuir amb les nostres accions a "perjudicar menys" el nostre planeta.
Pot ser que la mare farmacèutica de classe puga informar-nos més?

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Buenos Dias a todos,
sobre el tema de los libros, en El Mundo he leido una noticia,
hay yna pagina que es www.educadhoc.es, donde estan las librerias donde podemos canjear el Bono- libro.
Sobre la crema, no imaginaba que pudiera perjudicar, pero nuestra amiga Inma , lo explicara, muy hacendosa ya esta buscando informacion.
Besos Silvia.

Anònim ha dit...

Hola Buenos dias, he buscado información sobre los fotoprotectores biodegradables y consultados los laboratorios más importantes que venden en farmacia, solo los laboratorios ISDIN, me han mandado una carta certificando que tanto la composición como los envases de sus productos son biodegradables. Los envases de estos productos llevan el símbolo de una bola con dos flechas, este símbolo también aparece en productos de ROC, AVENE, BABE..., sin embargo estos laboratorios no aseguran que la composición de sus productos sea biodegradable.
De todas formas es conocido a nivel de todos los laboratorios el caso del parque natural de Mejico, ellos sea cual sea el fotoprotector que lleves te obligan a comprar el que venden allí. Si necesitáis más información no dudéis en poneros en contacto conmigo.
Un saludo
Inma Adelantado

Anònim ha dit...

buenos dias, mi mensaje va en agradecimiento a inma por el interes que ha mostrado en darnos a conocer que porcion de laboratorios se preocupan del medioambiente y cuales solo de sus intereses
un saludo
Vicente

Anònim ha dit...

Hola
Queria comentaros, que hay un error en el anterior mensaje que escribí sobre cremas biodegradables,los protectores solares de laboratorios BABE tambien son biodegradables tanto la composición como el envase, en breve los laboratorios me mandaran un certificado es para que lo tengáis en cuenta.
Un saludo para todos
Inma Adelantado

MAR CASTON ha dit...

Això sí que funciona. Me'n vaig uns dies de vacances i està el blog ple de comentaris. Gràcies a tots per participar-hi i compartir informació. Sembla que tenim futur. Fins prompte!!!